Analiza/ Starmer, mos u nxito të kopjosh Melonin për Shqipërinë!
Një nga gjërat e para që bëri Keir Starmer kur hyri në Downing Street në korrik ishte braktisja e partneritetit të qeverisë së mëparshme për kampet në Ruandë. Kryeministri tha se skema ku u mbështet Rishi Sunak ishte një mashtrim i kushtueshëm. Por tani duket se kryeministri britanik po shqyrton një skemë të tijën të përpunimit të azilit, e cila mund të çojë në dërgimin e emigrantëve në Shqipëri.
Duke folur pĂ«rpara vizitĂ«s nĂ« RomĂ« ku u takua me kryeministren italiane Giorgia Meloni, Starmer tha se ishte âi interesuarâ tĂ« shihte se si mund tĂ« funksiononte skema e pĂ«rpunimit tĂ« emigrantĂ«ve tĂ« ItalisĂ« me ShqipĂ«rinĂ«. Ai zbuloi se kishte pasur tashmĂ« disa diskutime me Melonin se si tĂ« dy mund tĂ« âpunojnĂ« sĂ« bashku kundĂ«r migrimit tĂ« parregulltâ.
Meloni nënshkroi një marrëveshje me Shqipërinë vitin e kaluar, e cila i lejon Italisë të dërgojë disa azilkërkues në atë vend për të trajtuar kërkesat e tyre. Suksesi i kësaj marrëveshjeje ende nuk është testuar (pasi nuk është zbatuar plotësisht), por Meloni thuhet se ka përgjysmuar pritjen e emigrantëve drejt Italisë këtë vit.
Starmer po përballet me një presion të konsiderueshëm për të ndaluar trafikun me barka të vogla. Më shumë se 23 000 njerëz thuhet se kanë kaluar Kanalin këtë vit dhe 8 njerëz vdiqën gjatë fundjavës duke u përpjekur të bënin këtë udhëtim. A mund të rezultojë më e suksesshme një marrëveshje me Shqipërinë se skema e pafat (për të mos përmendur tepër e shtrenjtë) e qeverisë me Ruandën?
Sfida më e madhe për marrëveshjen e Ruandës kishte të ngjarë të vinte gjithmonë nga gjykatat. Një seancë dëgjimore ishte caktuar në Gjykatën e Lartë kur paraardhësi konservator i Starmer, Rishi Sunak shpalli planin e tij fatkeq. Edhe nëse Sunak do të kishte fituar çështjen në gjykatat e brendshme, ai përsëri do të përballej me një padi në Gjykatën Evropiane të të Drejtave të Njeriut. Duke pasur parasysh vendimin fillestar të Gjykatës së Lartë, i cili arriti në përfundimin se Ruanda nuk ishte një vend i sigurt për të dërguar azilkërkuesit, ishte e vështirë të parashikohej një rezultat i suksesshëm në Strasburg.
Sugjerohej se marrĂ«veshja e Sunak-ut pĂ«r RuandĂ«n ishte vendosur pjesĂ«risht pĂ«r tĂ« caktuar njĂ« vijĂ« ndarĂ«se me LaburistĂ«t dhe potencialisht pĂ«r tĂ« krijuar njĂ« pĂ«rplasje parazgjedhore me gjykatĂ«n e Strasburgut. Kjo nuk funksionoi nĂ« asnjĂ«rin front. Elektorati nuk u besonte pretendimeve tĂ« Sunak pĂ«r imigracionin dhe ai gjithashtu u detyrua tĂ« pranonte se qeveria nuk kishte nĂ« plan tĂ« deportonte askĂ«nd nĂ« RuandĂ« pĂ«rpara zgjedhjeve, pavarĂ«sisht se kishte prioritet ligjin e diskutueshĂ«m, i krijuar pĂ«r tĂ« lejuar largimet. NĂ« tĂ« vĂ«rtetĂ«, kurrĂ« nuk u ndje sikur skema ishte njĂ« mĂ«nyrĂ« praktike pĂ«r tĂ« ândaluar varkatâ.
NĂ« tĂ« kundĂ«rt, marrĂ«veshja e Melonit me ShqipĂ«rinĂ« Ă«shtĂ« shumĂ« mĂ« pragmatike se skema e RuandĂ«s dhe ka disa dallime domethĂ«nĂ«se. SĂ« pari, vetĂ«m azilkĂ«rkuesit qĂ« vijnĂ« nga vende qĂ« Italia i konsideron tĂ« sigurta do tĂ« pĂ«rpunohen nĂ« ShqipĂ«ri dhe vendi do tĂ« pĂ«rdoret vetĂ«m pĂ«r pĂ«rpunimin e kĂ«rkesave. Ata me pretendime tĂ« suksesshme nuk do tâu kĂ«rkohet tĂ« qĂ«ndrojnĂ« atje. SĂ« dyti, ShqipĂ«ria Ă«shtĂ« anĂ«tare e KĂ«shillit tĂ« EvropĂ«s dhe Ă«shtĂ« e detyruar nga Konventa Evropiane pĂ«r tĂ« Drejtat e Njeriut (KEDNJ). Prandaj, nuk mund tĂ« argumentohej se kontraktimi i kĂ«rkesave ndaj ShqipĂ«risĂ« do tĂ« vepronte si njĂ« mjet pĂ«r tĂ« anashkaluar pretendimet legjitime sipas KEDNJ.
Kur u shpall kjo skemë, u raportua se, sipas marrëveshjes, afërsisht 3 mijë njerëz në muaj që tentojnë të arrijnë në Itali nga deti do të ndalohen në dy qendra përpunimi pranë portit veriperëndimor shqiptar të Shëngjinit, teksa kërkesat e tyre për azil do të shqyrtohen. Këto qendra do të paguhen dhe do të plotësohen nga qeveria italiane dhe do të funksionojnë sipas ligjit italian. Siguria e jashtme do të sigurohet nga qeveria shqiptare.
Gjithashtu është vënë re se kostoja e skemës së Shqipërisë ende nuk është bërë publike. Vlerësimet në shtypin italian e tregojnë shifrën në rreth 650 milionë euro (548 milionë £) midis 2024 dhe 2028. Deri më tani, asnjë emigrant nuk është dërguar në Shqipëri dhe sugjerohet se asnjë nuk pritet të mbërrijë deri më vonë në vjeshtë.
Qeveria e Mbretërisë së Bashkuar ka tashmë dy marrëveshje me Shqipërinë. E para është një marrëveshje që Shqipëria do të marrë mbrapsht shtetasit e saj, të cilët konstatohen se shkelin rregullat e emigracionit në Mbretërinë e Bashkuar. E dyta është një marrëveshje për kthimin e të burgosurve shqiptarë të burgjeve britanike në vendin e tyre (në këmbim të mbështetjes së MB për të ndihmuar në modernizimin e sistemit të burgjeve shqiptare). Megjithatë, vlen të theksohet se çdo skemë e re me Shqipërinë nuk do të ishte pa polemika dhe se vendi nuk është pa probleme.
Observatori i migracionit i Universitetit tĂ« Oksfordit raportoi se nĂ« vitin 2022, 16 mijĂ« shtetas shqiptarĂ« aplikuan pĂ«r azil nĂ« MbretĂ«rinĂ« e Bashkuar, duke pĂ«rbĂ«rĂ« 16% tĂ« tĂ« gjithĂ« azilkĂ«rkuesve atĂ« vit. ShumĂ« nga kĂ«ta pretendues mbĂ«rritĂ«n me varka tĂ« vogla. Midis 2021 dhe 2022 njĂ« pjesĂ« e madhe e tyre (48%) ishin tĂ« suksesshme â pavarĂ«sisht vlerĂ«simit tĂ« Home Office se ShqipĂ«ria Ă«shtĂ« njĂ« âvend i sigurt dhe i begatĂ«â. Shumica e pretendimeve tĂ« suksesshme u bĂ«nĂ« nga gratĂ«. Observatori i migracionit vĂ« nĂ« dukje se nĂ« vitin 2022, 12% e qytetarĂ«ve shqiptarĂ« qĂ« mbĂ«rrinin me anije tĂ« vogla iu referuan sistemit modern tĂ« skllavĂ«risĂ« nĂ« MbretĂ«rinĂ« e Bashkuarâ.
ĂuditĂ«risht, marrĂ«veshja italo-shqiptare tashmĂ« Ă«shtĂ« kritikuar nga organizatat e tĂ« drejtave tĂ« njeriut. Ata janĂ« tĂ« shqetĂ«suar se plani mund tĂ« rezultojĂ« nĂ« mbajtjen e azilkĂ«rkuesve nĂ« kampe nĂ« ShqipĂ«ri, duke çuar nĂ« ndalime arbitrare. Amnesty International ka ngritur gjithashtu shqetĂ«sime pĂ«r kushtet nĂ« ShqipĂ«ri pĂ«r personat LGTB+ dhe pĂ«r dhunĂ«n ndaj grave dhe vajzave.
NĂ«se skema e ShqipĂ«risĂ« funksionon nĂ« praktikĂ«, mbetet pĂ«r tâu parĂ«. KritikĂ«t argumentojnĂ« se kjo Ă«shtĂ« thjesht njĂ« tjetĂ«r pĂ«rpjekje pĂ«r tĂ« dekurajuar emigrantĂ«t pĂ«r tĂ« ardhur nĂ« EvropĂ«, nga frika se mos pĂ«rfundojnĂ« tĂ« ndaluar nĂ« njĂ« qendĂ«r pĂ«rpunimi nĂ« njĂ« nga vendet mĂ« tĂ« varfra tĂ« kontinentit.
Gjithashtu ka të ngjarë që çështjet gjyqësore të merren nga azilkërkues të pambrojtur duke argumentuar se Shqipëria nuk është një vend i sigurt për ta. Giorgia Meloni e ka pranuar tashmë se gratë shtatzëna, të miturit dhe personat e tjerë vulnerabël nuk do të dërgohen atje. Për më tepër, nuk është plotësisht e qartë se çfarë do të ndodhë me azilkërkuesit që dështojnë të marrin azilin. Kohët e fundit është sugjeruar që edhe ata të cilëve iu refuzohet kërkesa për azil do të kthehen në Itali dhe do të vendosen në qendra mbajtjeje derisa të mund të riatdhesohen.
Starmer duhet të këshillohet që të shihte mirë se si do të funksionojë marrëveshja në praktikë përpara se të angazhojë ndonjë para publike për një skemë tjetër ambicioze të dhënies së azilit. Megjithatë, fakti i thjeshtë që ai mund të jetë duke shqyrtuar një ide të tillë dëshmon se çështja e imigracionit të paligjshëm mbetet një prioritet urgjentisht i lartë dhe që nuk do të zgjidhet lehtë. ©Marrë nga spectator.co.uk, përshtati në shqip LAPSI.al
The post Analiza/ Starmer, mos u nxito të kopjosh Melonin për Shqipërinë! appeared first on Lapsi.al.